Close

Maxidriver – Portal Motoryzacyjny

Kiedy usłyszymy pierwsze niepokojące dźwięki w przednim zawieszeniu należy w pierwszej kolejności przejrzeć jego poszczególne elementy. Warto o to zadbać, ponieważ w przeciwieństwie do zawieszenia tylnich kół zużywa się dużo szybciej. Co może być przyczyną stukania w przednich kołach?

Przyczyny hałasu w przednim zawieszeniu

  1.  Łożysko kolumny MacPhersona – element ten łączy kolumnę z nadwoziem samochodu, duże przeciążenia powodują zużycie elementu.
  2. Łożysko kola- zużycie powoduje pisk nasilając się wraz z prędkością przemieszczania się i podczas zakrętów. Stosowany jest jako samodzielny element, bądź wraz z piastą.
  3. Koncowki drążków kierowniczych – hałas słyszalny jest nawet w trakcie postoju samochodu przy poruszaniu kierownicą. Powoduje on również luzy, które utrudniają prowadzenie.
  4. Tuleje wahacza i sworznie- kulowy przegub wraz z tuleją łączącą z nadwoziem wywołują stukanie na nierównościach. Może występować tylko sporadycznie
  5. Guma stabilizatora – powoduje hałasowanie na nierównościach. Jest to jedna z najtańszych wymian w zawieszeniu.

Specjalistyczna diagnostyka

Specjalistyczną diagnostyke może przeprowadzić tylko mechanik samochodowy, który z łatwością określi stan zużycia poszczególnych elementów zawieszenia. Jednak zdiagnozowanie objawów przez właściciela samochodowy pozwoli na wstępne określenie kosztów. Dodatkowo, świadomość zużycia zawieszenia w początkowej fazie pozwoli ograniczyć koszty z wymianą większej ilości części. Kondycja naszego zawieszenia jest bardzo ważna dla bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie warto jej zaniedbywać.

Leave a comment

Facebook plugin is not configured. Please add a website for the facebook comments and a number of comments from the Dashboard > Suarez > Additional Options > Facebook.

Your name
Your email address
Website URL
Comment